چگونه لاستیک را بخوانیم؟

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تا به حال به دیواره ی لاستیک توجه کرده اید؟! آیا میدانید که چطور باید این اعداد را بخوانیم؟! این بار، قبل از اینکه سوار ماشین شوید به لاستیک های خود دقت کنید و سعی کنید سایز لاستیک خودرویتان را به خاطر بسپارید. یک سری از اعداد و حروف روی هر لاستیکی درج شده است. در این مقاله میخواهیم بدانیم معنای هر یک از این اعداد و حروف چیست.

نوع لاستیک:

از چپ شروع میکنیم، حرف P به معنای این است که نوع لاستیک شما سواری است.P  مخفف “Passenger” است. این حرف با توجه به استاندارد های جهانی انتخاب شده است. اگر قبل از سایز، روی لاستیک این حرف وجود نداشت یعنی اینکه لاستیک یورومتریک است.

اگر به جای P  روی لاستیک “Light Trucks LT” درج شده باشد به این معناست که لاستیک مخصوص کامیون های سبک می باشد. این لاستیک ها میزان فشار باد و همچنین تحمل بار مخصوص به خود را دارند که کاملا با لاستیک های سواری متفاوت است.

پهنای لاستیک:

این عدد به میلیمتر نوشته می شود. سه عدد اول از سمت چپ مربوط به پهنای لاستیک است. همانطور که در تصویر نمونه می بینید پهنای این لاستیک 215 میلیمتر می باشد.

نسبت فاق (ارتفاع) به پهنای لاستیک:

عددی که بلافاصله بعد از پهنای لاستیک می آید نسبتی است که نشانگر میزان فاق به پهنا است.به عنوان مثال این نسبت را 65 در نظر بگیرید. این به این معناست که ارتفاع 65 درصد از پهنا را تشکیل می دهد.هر چه این عدد بزرگتر باشد ارتفاع فاق لاستیک نیز بیشتر خواهد بود.

ساختار لاستیک:

حرف R مخفف رادیال است. لاستیک ها یا بایاس هستند و یا رادیال.امروزه از لاستیک های بایاس به ندرت استفاده می شود.در واقع میتوان گفت که لاستیک های رادیال جای بایاس را گرفته اند.

سایز رینگ:

عدد اخر در قسمت سایز لاستیک مربوط به سایز رینگ می باشد.این سایز کاملا باید متناسب با سایز لاستیک انتخاب شود.چراکه درغیراین صورت حتما به چرخ آسیب وارد خواهد شد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چگونه لاستیک را بخوانیم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.