چرا تایرها را جابجا کنیم؟

دسته بندی : دسته‌بندی نشده لوازم ماشین
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چرخش لاستیک ها که با الگوهای خاص از جلو به عقب و یا از یک طرف به طرف دیگر تغییر مکان می دهد ، یک عنصر مهم در نگهداری و ایمنی تایر است .  در این مقاله به طور دقیق این عملکرد را برای طول عمر لاستیک ها بررسی می کنیم .

چرخش لاستیک چیست؟جا به جایی چرخشی لاستیک به معنای تغییر دوره ای موقعیت هر یک از لاستیک ها در خودرو شما است. شما باید تایرهای خود را طبق توصیه سازنده خودرو و یا هر ۸۰۰۰ کیلومتر (۵۰۰۰ مایل ) جا به جا کنید . برای بسیاری از ما ، این به این معناست که وقتی روغن خودرو خود را تعویض می کنیم ، چرخ ها را نیز در همان زمان جا به جا کنیم . اما با این حال بهتر است تایرهای خود را مرتب چک کنید تا در صورت نیاز آنها را جا به جا کنید .
چرخش مرتب لاستیک ها به غیر از جا به جایی به شما فرصت خوبی می دهد تا از نظر بصری آنها را از نظر آسیب دیدگی های دیگر ، فشار باد و عمق آج بررسی کنید و یا در صورت مشاهده لرزش آنها را بالانس کنید .

چرا جا به جایی چرخشی لاستیک مهم است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرخش لاستیک یکی از عناصر مهم مراقبت از لاستیک شما است.

دلیل اول ، با چرخش لاستیک ها ، ساییدگی به طور مساوی در هر چهار لاستیک پخش می شود و عمر آج آنها به حداکثر می رسد. دلیل این کار این است که هر موقعیت خاص در خودروی شما به تایر متفاوتی نیاز دارد . به عنوان مثال ، تایرهای جلوی خودروی یک دیفرانسیل جلو front-wheel ، نسبت بیشتری از گشتاور و اصطکاک مورد نیاز برای چرخش و ترمز را می گیرند و می تواند منجر به سایش بیشتر یا کمتر لاستیک شود. چرخش لاستیک های جدید تا ۸۰۰۰ کیلومتر (۵۰۰۰ مایل ) از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آج لاستیک تازه بیشتر در معرض سایش قرار دارد.
دلیل دوم ، حتی ساییدگی آج ، عمق آج را بر روی لاستیک های شما یکنواخت نگه می دارد ، که می تواند به حفظ چسبندگی و فرمانپذیری در هر چهار لاستیک کمک کند. این باعث بهبود عملکرد در پیچ و ترمز نیز می شود و در کل خودرو شما برای رانندگی ایمن تر می شود.


از چه الگوی چرخشی استفاده کنم؟
چرخش لاستیک مناسب برای خودرو شما به نوع تایر استفاده شده ، یک دیفرانسیل جلو front-wheel یا یک دیفرانسیل عقب rear-wheel بودن آن و دو دیفرانسیل  four-wheel drive بودن خودرو ، جهت دار یا غیر جهت دار بودن لاستیک و یا سایز آنها در جلو و عقب بستگی دارد .  بیایید نگاهی به الگوهای چرخش توصیه شده توسط استاندارد های صنعت تایر و انجمن تایر و رینگ بیاندازیم .

 

برچسب ها :

محصولات مرتبط

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مدیر سایت 1399.08.20 پاسخ دهید

    با تشکر از مطالب مفید و بهینه سایت شما

    REPLY

درخواست مشاوره

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.